Jaka woda jest w Bydgoszczy?

Część moich przyjaciół dowodzi, że jakość wody w ich mieszkaniach nie spełnia określonych wymagań. Woda nie stanowiła dla mnie wcześniej jakiegokolwiek tematu do rozważań. Było dla mnie jasne, że moja woda była twarda. Baterie obrastały kamieniem, a z czajnika wylatywał osad. Przywykłem do tego. Doznałem szoku gdy odkryłem, że parametry wody mogą odbijać się na smaku jedzenia czy stanie skóry i włosów.


Na początku nie wiedziałem, jak zabrać się do poszukiwań urządzenia, które spełni moje oczekiwania. Pomyślałem sobie…dlaczego, by nie skorzystać z wyszukiwarki? Wpisałem w wyszukiwarkę hasło filtr do wody  i rozpocząłem moje poszukiwania. Udało znaleźć mi się kontakt do jednej z firm zajmujących się inżynierią uzdatniania wody pod adresem http://www.klarsan.pl/kontakt.
Okazało się, że w województwie opolskim woda ma wysoką zawartość wapnia i magnezu (jest twarda)! Moja determinacja odnoście zakupu filtra znacznie wzrosła. Jak ważny jest proces uzdatniania wody można poczytać tu: http://www.uzdatnianie.pro/uzdatnianie-wody/. Dowiedziałem się, że idealnym rozwiązaniem dla mnie będzie instalacja filtra centralnego, który zmiękczy wodę kompleksowo w moim domu.

Wszystko byłoby kolorowe gdyby nie instalacja zmiękczacza. Nie chciałem wydawać dodatkowych pieniędzy na serwisantów i wziąłem instalację w swoje ręce. Oszczędziłem kilka złotych, ale przy zakładaniu zmiękczacza najadłem się wielu nerwów. Na szczęście instalacja wodociągowa działa już poprawnie. Teraz pije nie tylko smaczniejsze napoje (kawa, herbata), ale także czuje, że moja skóra jest w lepszej kondycji.

Komentarze

Popularne posty